Bumpy road, take me home.... - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Lisette Boer - WaarBenJij.nu Bumpy road, take me home.... - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Lisette Boer - WaarBenJij.nu

Bumpy road, take me home....

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 Augustus 2012 | Indonesië, Kalibukbuk

Zo, daar zijn we weer, en wat maken we een hoop mee!
Na het vorige verslag zijn we de dag erna door gegaan naar Yogyakarta, over een bumpy road, daarna met de trein, een hele ervaring. Plassen op een hurkwc in de trein tussen kakkerlakken, hoort allemaal bij de ervaring :).
We hadden een stad als Jakarta verwacht, maar het lijkt er totaal niet op; geen flats, maar kleine steegjes met heel veel uithangborden, marktjes en veel sfeer. Vreemd genoeg waren de hostels of helemaal vol, of helemaal leeg. De eerste nacht hebben we doorgebracht in een shabby hokje, maar de volgende dag zijn we verhuisd naar een heel leuke plek, waardoor de heimwee naar Pangandaran wat wegebde. De dag hebben we gevuld met een wandeling door de stad, zo veel te zien! We moesten op tijd naar bed, aangezien we de volgende dag om 5 uur opgehaald werden, op naar de Borodudur; een enorme boeddhistische tempel, bij zonsopkomst. Tenminste, dat was de bedoeling. De chauffeur was een beetje de weg kwijt, waardoor hij vervolgens vol gas gaf! Hoe goed je je knipperlicht ook gebruikt tijdens het inhalen, de tegenligger komt toch echt op je af! Zonsopkomst net gemist, maar het was er niet minder mooi door.

Zondag (al ben ik volledig kwijt welke dag we wat doen...)lekker uitgeslapen, paleis van de sultan bekeken en op de stadsbus gestapt naar de bioscoop! Zulke lieve, behulpzame mensen in de bus, net als overal eigenlijk.
De film werd ice age 4, in 3D! De beleving is hier heel anders; ze zitten hier te gieren van het lachen... en wij dus ook:). 's Avonds hebben we de trein genomen naar Malang. Wat een verschrikkelijke rit met ijskoude airco en klotestoelen. Marlies was hierdoor ziek geworden en heeft twee dagen plat gelegen, waardoor ik het saaie Malang in mijn eentje een beetje heb verkend; voor mij wel de bevestiging dat ik niet alleen op reis wil, samen met Marlies is het veel gezelliger! Gelukkig kwamen dinsdagavond de praatjes en grapjes weer op gang, en daarmee was haar herstel ingezet.

Woensdag met de auto over wederom een bumpy road op weg naar de bromo vulkaan. Daar hebben we overnacht om om 3 uur op te staan, naar het uitzichtpunt en daar de zon zien opkomen, prachtig! Daarna de vulkaan beklommen, erg stoffig en wat teleurstellend, zeker als we er nu op terugkijken. De dag erna zijn we namelijk (wederom om 3 uur) vertrokken naar Ijen (over een bumpy road...), waar we enorm van onder de indruk waren. Na een wandeling die volgens Marlies niet geschikt is voor huisvrouwen genoten van het uitzicht op de enorme krater gevuld met blauwe vloeistof, waar mannetjes tot 70 jaar kilo's sulfiet uithalen en omlaag slepen.
Nog volledig ondersteboven van dit natuurspectakel via de jungle (en de koffiepoepende fred) naar de haven gegaan: op naar Bali!

Op Bali aangekomen was het toch even wennen, het is anders dan Java, maar dit sluiten we vast net als het vorige eiland snel in ons hart.

We zitten nu in Kalibukbuk lekker bij te komen van alle avonturen tot nu toe en gaan een dezer dagen richting Gili of Lombok.

Groetjes, Marlies en Lisette

• 04 Augustus 2012 - 14:33

Patricia:

die hurk-wc klinkt top! X

• 04 Augustus 2012 - 15:50

Pauline:

Leuk leuk leuk lisette! Geniet ervan! Vergeet in Bali niet ook één nachtje op Lembongan de slapen!!xx

• 06 Augustus 2012 - 12:12

Lof:

Ha Liesies,

Gaaf hoor! Met jullie verhalen kom ik zelf ook helemaal in de reisstemming. Erg leuk om te lezen. Geniet van de schitterende reis en laat het ziek zijn vanaf nu maar lekker achterwege.

Veel plezier plezier op Bali, x

• 14 Augustus 2012 - 22:05

Christijn:

Leuk om te lezen. Veel plezier nog!
    Groeten (uit Lombok)